GAPS toastový chleba

by Jana Dell-Plotnárková

Je to přesně 5 dní co jsme se vrátili zpět na Maui, po nádherných 3 měsících Čechách. Taky vám přijde, že ten čas hrozně letí?

Cesta byla jako vždy neskutečně dlouhá, ale děti byly úžasné a cestu jsme nakonec zvládli na jedničku. Letadlo teď ale nějakou chvíli nechci vidět.

Prvních pár dni doma, jsem odpočívala, stihla jsem se trochu spálit na pláži, ale dnes už jsem nevydržela a pustila se do práce.

Už hrozně dlouho jsme nepekla žádný chleba, a tak jsem si řekla, že zase něco zkusím.. Vy co znáte moje recepty, tak vám bude povědomý, ale i tak je úplně jiný než ty předchozí. Co se mi na něm líbí, je že na něj potřebujete jen 3 suroviny a je tak strašně rychlý. Už jsem ho pekla asi 3x, ale musela jsem si trochu pohrát s množstvím surovin a tenhle konečně si myslím, je hodný svého místa na blogu.

A víte co, on dokonce vypadá jako normální chleba.

I když mu kokosová mouka dává lehce nasládlou chuť, chutnal nám i se sýrem a vajíčky.

 

Je to přesně 5 dní co jsme se vrátili zpět na Maui, po nádherných 3 měsících Čechách. Taky vám přijde, že ten čas hrozně letí? Cesta byla jako vždy neskutečně… GAPS GAPS toastový chleba European Vytisknout
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Suroviny

  • • 6 vajec
  • • ½ hrnku kešu másla
  • • ¾ hrnku kokosové mouky, mínus jednu lžíci
  • • sůl
  • • ½ lžičky jedlé sody
  • • mák a kmín na ozdobu (můžete vynechat

Postup

Troubu předehřejte na 175 °C, připravte si formu na chleba o velikosti asi 20x10 cm. Do trouby si dejte malou skleničku s vodou, chleba bude vláčnější.

 

Do misky dejte vajíčka, kešu máslo a pomocí ručního ponorného mixéru vyšlehejte dohladka.

Přidejte přes sítko přesetou kokosovou mouku a jedlou sodu, špetku soli a pořádně promíchejte. Vynikne vám relativně husté těsto. To přendejte do připravené formy a nechte asi 3 minuty uležet. Můžete posypat mákem a kmínem.

Poté dejte péct na 40 minut.

Nechte vychladnout, než budete krájet.

Skladujete v lednici

 

Pokud chcete mít chléb více nadýchaný, můžete při pečení rozdělit vejce a bílky vyšlehat na sníh, který do těsta vmícháte až nakonec.

Mohlo by vás zajímat

6 komentářů

Chlebové placky se špenátem – Jana Dell-Plotnarkova 16 srpna 2018 - 23:09

[…] Recepty […]

Reply
GAPS sušenky bez ořechů – Jana Dell-Plotnarkova 4 února 2019 - 23:38

[…] Z toho, ale pramení problém, že si člověk nemůže upéct žádnou dobrotu v podobě sušenek, GAPS chleba nebo muffinu. Pro ty z vás, co nemůžete ořechy, ale tolerujete semínka jsou určeny tyto […]

Reply
Profilový obrázek
Lenka 29 března 2020 - 16:43

Dobrý den, jsme dva a půl měsíce na SCD dietě, chceme ji spojit s GAPS dietou. Četla jsem Vaše recepty, koupili jsme si Vaši kuchařku a narazila jsem na to, že používáte kakaové a kešu máslo. Zajímá mne, zdali si sama vyrábíte kešu máslo nebo kakaové máslo a pokud ano, jak jej vyrábíte? Děkuji za odpověď. Lenka

Reply
Jana Dell-Plotnárková
Jana Dell-Plotnárková 30 března 2020 - 13:35

Veškerá ořechová másla se dají jednoduše vyrobit, potřebujete vysokorychlostní mixér. Předtím je ideální ořechy aktivovat, poté vysušit a nakonec vyrobit máslo. Na trhu se dnes dají koupit i másla z již aktivovaných ořechů. Neaktivovaná másla má každý obchod se pravou výživou nebo například i DM drogerie.
Kakaové máslo se doma vyrobit nedá, koupíte také v obchodech se zdravou výživou.
Co se týká spojení SCD a GAPS, není to vhodné. Je lepší se rozhodnout pro jednu nebo druhou a té se držet. Každá dieta má svá specifika a pokud chcete dosáhnout úspěchu, je potřeba věci nemíchat.

Reply
Profilový obrázek
Daniela 29 ledna 2021 - 11:21

hezký den, dá se prosím nahradit nějak kešu máslo? děkuji

Reply
Jana Dell-Plotnárková
Jana Dell-Plotnárková 2 února 2021 - 08:47

Můžete použít jiné ořechové máslo, možná by fungovalo i kokosové máslo.

Reply

Napsat komentář: Chlebové placky se špenátem – Jana Dell-Plotnarkova Zrušit odpověď