GAPS Cuketové Muffiny

by Jana Dell-Plotnárková

Ve čtvrté fázi úvodní diety se začíná do stravy zavádět takzvaný GAPS chleba. I když to zní honosně, je to v podstatě velice jednoduchá spíš buchta než chleba, ale budiž. V knize se píše, že chléb se má upéct z ořechů, vajec, tuku a zeleniny typu dýně nebo cukety. I když to zní velice jednoduše, je často těžké sladit suroviny tak, aby se ten chléb prostě povedl. Pojďme ten recept trochu rozebrat.
Ořechy můžete vybrat dle chuti, nejčastěji se začíná mandlemi, ale klidně použijte i vlašské, pekanové nebo jiné. Můžete použít i semínka jako jsou dýňová nebo slunečnicová. Co je, ale maximálně důležité je péct tento chléb pouze z aktivovaných ořechů a semínek.

Vejce, jako vždy na GAPS jen té nejvyšší kvality.
Tuk dle preference, můžete použít ghí, máslo, sádlo, kachní sádlo. Ve čtvrté fázi se zavádí i olivový olej, můžete použít i ten.
A zelenina, jak jsem již psala, cuketa, dýně jsou ideální. Obojí vždy oloupané, a odstraněná semínka. Zelenina se používá syrová.

Protože se zavádí tento chléb pomalu, zvolila jsme na tento recept variantu muffinů, uděláte jich 6 a můžete je klidně zamrazit. Když se upeče celý bochník, tak je pak tendence toho sníst více a může to dělat neplechu. Je nutné opravdu začít jen malým kouskem. Pamatujte si, že jste stále v začátku a tohle je jen na zpestření. Základem vaší stravy by mělo stále být opravdové jídlo.

GAPS Cuketové Muffiny - Úvodní dieta

Vytisknout
Počet porcí: 6 muffinů Doba přípravy: Doba vaření:
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 2 voted )

Suroviny

  • 1 střední cuketu, oloupanou a pokud má hodně semínek, tak je odstraňte
  • 3 vejce
  • 1 lžíce tuku
  • 1 hrnek mletých, aktivovaných ořechů

Postup

Připravte si formu na muffiny a ty pořádně vymažte tukem. Pokud používáte papírové muffiny, vymažte je také tukem.
Předehřejte si troubu na 175 °C
Oloupanou a semínek zbavenou cuketu nakrájejte na malé kousky a dejte je do mixéru, přidejte vejce a rozmixujte do hladkého těsta. Nakonec přidejte tuk, ideálně rozehřátý a mleté ořechy a znovu v mixéru rozmixujte. Vzniklé těsto lžicí přendejte do formiček na muffiny a dejte péct na 25-30 minut.
Potí nechte vychladnout. Servírujte s máslem nebo jiným tukem. Konzumujte až po vychladnutí. Skladujte v lednici.

Mohlo by vás zajímat

3 komentářů

Jak správně připravovat ořechy a semínka – Jana Dell-Plotnarkova 16 srpna 2018 - 22:55

[…] úvodní diety pro přípravu dýňových placiček. Později pak namleté na mouku při pečení GAPS chleba. Na této dietě jsou povoleny pouze ořechy upravené podle výše zmíněného návodu. Pak také […]

Reply
Profilový obrázek
SALMA 23 srpna 2019 - 07:43

DOBRÝ DEN, ŠLA BY DÁT MANDLOVÁ MOUKA? A KOKOSOVÝ OLEJ? dÍKY MOC!

Reply
Jana Dell-Plotnárková
Jana Dell-Plotnárková 26 srpna 2019 - 17:35

Mandlová mouse by měla fungovat, jen ne ta z DM, protože má jinou konzistenci než mleté ořechy. Kokosový olej by také měl být v pořádku. Pokud tedy nejste v úvodní fázi GAPS diety

Reply

Zanechte komentář