GAPS pečený pudink

by Jana Dell-Plotnárková

Tenhle recept byl jedním z prvních receptů, který jsem psala na tehdy nově vzniklou živou kulturu. Není to žádný objev, naopak, je to velice tradiční recept.

Najdete ho téměř všude a je prostě super jednoduchý a lehký. Pod názvem žloutkový pudink ho najdete také v Cukrfree kuchařce pro malé i velké, tam najdete také dýňovou verzi.

Recept zvládne uvařit snad každý a je to skvělá svačina, nebo klidně i snídaně.

 Dělám ho doma vždy, když mi zbydou žloutky, například po upečení nějaké buchty.

GAPS pečený pudink

Vytisknout
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 4.0/5
( 3 voted )

Suroviny

  • 3 žloutky
  • 1 hrnek domácího jogurtu, nebo kefíru případně můžete použít kokosové mléko
  • 1 lžička skořice (můžete vynechat)
  • vanilový extrakt (můžete vynechat)
  • maliny, borůvky nebo jiné ovoce (můžete vynechat)
  • strouhaný kokos nebo ořechy (můžete vynechat

Postup

Předehřejte troubu na 175 °C, připravte si pečící misku velkou asi 18 cm v průměru, případně dvě menší. Vymažte pořádně tukem.

 Do vyšší nádoby dejte žloutky a kefír nebo jogurt a ručním mixérem vyšlehejte.

Pokud budete přidávat vanilový extrakt a/nebo skořici, přidejte a znovu promíchejte.

Vyšlehanou směs nalijte do připravené misky, případně posypte malinami, borůvkami nebo kokosem a dejte péct na 60 minut.

Servírujte teplé nebo studené s domácí kysanou smetanou, nebo čerstvým ovocem

 

Mohlo by vás zajímat

2 komentářů

Z.H. 8 ledna 2021 - 08:22

Zdravím Vás,

jaký je prosím objem hrnku, který uvádíte v receptu?

Děkuji, s pozdravem Z.H.

Reply
Jana Dell-Plotnárková 13 ledna 2021 - 11:37

Dobrý den, jeden hrnek je 240 ml.

Reply

Zanechte komentář