GAPS pečený pudink

by Jana Dell-Plotnárková

Tenhle recept byl jedním z prvních receptů, který jsem psala na tehdy nově vzniklou živou kulturu. Není to žádný objev, naopak, je to velice tradiční recept.

Najdete ho téměř všude a je prostě super jednoduchý a lehký. Pod názvem žloutkový pudink ho najdete také v Cukrfree kuchařce pro malé i velké, tam najdete také dýňovou verzi.

Recept zvládne uvařit snad každý a je to skvělá svačina, nebo klidně i snídaně.

 Dělám ho doma vždy, když mi zbydou žloutky, například po upečení nějaké buchty.

GAPS pečený pudink

Tenhle recept byl jedním z prvních receptů, který jsem psala na tehdy nově vzniklou živou kulturu. Není to žádný objev, naopak, je to velice tradiční recept. Najdete ho téměř všude a… GAPS GAPS pečený pudink European Vytisknout
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 4.0/5
( 2 voted )

Suroviny

  • 3 žloutky
  • 1 hrnek domácího jogurtu, nebo kefíru případně můžete použít kokosové mléko
  • 1 lžička skořice (můžete vynechat)
  • vanilový extrakt (můžete vynechat)
  • maliny, borůvky nebo jiné ovoce (můžete vynechat)
  • strouhaný kokos nebo ořechy (můžete vynechat

Postup

Předehřejte troubu na 175 °C, připravte si pečící misku velkou asi 18 cm v průměru, případně dvě menší. Vymažte pořádně tukem.

 Do vyšší nádoby dejte žloutky a kefír nebo jogurt a ručním mixérem vyšlehejte.

Pokud budete přidávat vanilový extrakt a/nebo skořici, přidejte a znovu promíchejte.

Vyšlehanou směs nalijte do připravené misky, případně posypte malinami, borůvkami nebo kokosem a dejte péct na 60 minut.

Servírujte teplé nebo studené s domácí kysanou smetanou, nebo čerstvým ovocem

 

Mohlo by vás zajímat

2 komentářů

Profilový obrázek
Z.H. 8 ledna 2021 - 08:22

Zdravím Vás,

jaký je prosím objem hrnku, který uvádíte v receptu?

Děkuji, s pozdravem Z.H.

Reply
Jana Dell-Plotnárková
Jana Dell-Plotnárková 13 ledna 2021 - 11:37

Dobrý den, jeden hrnek je 240 ml.

Reply

Zanechte komentář