Bezvaječné GAPS muffiny

by Jana Dell-Plotnárková

Překlad GAPS knihy se pomalu blíží ke konci, tedy překlad už je hotov od listopadu. Teď už se dva měsíce se snažím s pomocí Pavlíny, která je odborným garantem knihy upravit text tak, aby dával smysl. O víkendu odešly 2/3 knihy na redakční úpravy a do konce týdne půjde zbytek. A my s Pavlínou si na chvíli odpočineme od neustálého čtení. Než to budeme po korekturách číst snad už naposled!

Když jsem překládala recepty, tak jsem jeden rovnou vyzkoušela a jak je mým zvykem lehce upravila. Konečně mám čas vám ho sepsat a podělit se.

Intolerance na vejce je jedna ze dvou nejčastějších alergií u dětí. Ta druhá nejčastější je mléko (mléčná bílkovina). Velká většina lidí alergických na vejce většinou reaguje na vaječný bílek, najdou se ale samozřejmě i lidé kterým naopak vadí žloutek a nevadí bílek. A existuje i skupina lidí kteří jsou alergičtí na bílek i žloutek. Intolerance na vejce jsou ještě častější než pravé alergie (IgE alergie) a mohou být velmi nepříjemné.

Mnoho lidí tedy drží GAPS dietu bez vajec, pokud se jim z důvodů pravé alergie nepodaří zařadit ve 2. fázi úvodní diety. Někdy se nepodaří zařadit na poprvé a musí se počkat na určité zahojení/zacelení střeva, než se podaří bez přehnaných reakcí vejce tolerovat. Každý je prostě jiný.

Pečení bez použití vajec je složité i s klasickou moukou, když se ale používají jen mleté ořechy, je to ještě mnohem složitější.

Jak tedy v GAPS receptech nahradit vejce? Nejčastěji se používá dýňové pyré, rozmačkaný banán, jablečné, hruškové pyré anebo třeba kvalitní hovězí želatina rozpuštěná v troše teplé vody. Případně kombinace těchto surovin. Což je i případ tohoto receptu.

Recepty bez vajec nikdy nebudou tak nadýchané jako klasické. A budou spíše hutnější až lepivé. Ale chuťově určitě uspokojí.

Bezvaječné GAPS muffiny

Překlad GAPS knihy se pomalu blíží ke konci, tedy překlad už je hotov od listopadu. Teď už se dva měsíce se snažím s pomocí Pavlíny, která je odborným garantem knihy upravit… GAPS Bezvaječné GAPS muffiny European Vytisknout
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Suroviny

  • 2 hrnky aktivovaných kešu ořechů
  • 2 střední banány nebo ½ hrnku dýňového pyré
  • 4 lžíce hovězí želatiny od krav pasených na trávě
  • 4-8 lžic másla, ghí nebo kokosového oleje
  • ½ hrnku horké (ne vroucí) vody

Postup

Připravte si formu na muffiny, vymažte dostatečně tukem, případně použijte papírové muffiny. Předehřejte troubu na 170°C.

Namelte si najemno předem aktivované kešu ořechy, nevadí, když bude občas nějaký kousek ořechu větší.

Připravte si pyré z dýně, což je jen pečená dýně rozmixovaná na pyré, nebo rozmačkejte vidličkou banány.

V horké vodě rozpusťte pomalu želatinu. Poté smíchejte všechny suroviny dohromady dokud vám nevznikne hladké těsto. Můžete použít ruční mixér.

Připraveným těstem naplňte formičky na muffiny asi tak do ¾ a dejte péct na 15-20 minut.

Do těsta můžete vmíchat také čerstvé nebo mražené borůvky, maliny, kusy ořechů, semínek atd.

 Takto připravené muffiny jsou vhodné již od 4 fáze úvodní diety, tedy v případě, že použijete dýňové pyré, ne banán.

Kešu ořechy můžete nahradit i jinými ořechy.

Skladujte v lednici

 

 

 

Mohlo by vás zajímat

Zanechte komentář